[eMyk] Polska myśl marketingu vs. k-pop


Za każdym razem, kiedy mówię sobie, że chyba nic już mnie nie zaskoczy, jeśli chodzi o to jak temat k-popu jest poruszany w Polsce przez media oraz marki, to pojawia się coś, co uświadamia mi, że ja w życiu to mało jeszcze widziałam.

Pewna polska sieć sklepów z butami postanowiła zrobić akcję promocyjną pod jakże młodzieżowo brzmiącym tytułem K-pop tour, nawet na plakacie postawiono na napis w hangulu! Mają być paczki niespodzianki (spoiler alert: photocardy), muzyka k-popowa i bubble tea. A wszystko to reklamowane głównie wizerunkiem influencerów, którzy z k-popem nic wspólnego nie mają. To właśnie oni są twarzami wydarzenia, mieli profesjonalną sesję oraz to oni będą mieli sesję Q&A a ich fani możliwość zrobienia sobie z nimi zdjęcia. Dodatkowo to Ci nie-k-popowi influencerzy mają oznaczone buty jako “ich wybór”. Osoby związane z k-popem będą, ale na próżno szukać informacji na ten temat w oficjalnych kanałach marki - dopiero można się o tym dowiedzieć, jeśli się te osoby obserwuje. No może oprócz tego, że prowadząca Teraz Kpop! w Czwórce, Klaudia Tyszkiewicz, była odpowiedzialna za stworzenie playlisty, która będzie puszczana na evencie. Nie wiem jak Wy, ale ja po wydarzeniu związanym z k-popem spodziewałabym się, że na świeczniku będą influencerzy chociaż w jakikolwiek sposób z tym związani - w końcu to wydarzenie, ma teoretycznie przyciągnąć fanów k-popu! A tutaj wyszła nam trochę jednostronna współpraca - gdzie  o obecności ludzi związanych z tematem dowiadujemy się trochę przez przypadek, bo na stronie marki nie ma o nich ani słowa. 


Sprawia to wrażenie, jakby ktoś na górze robił burzę mózgów, co przyciągnie najwięcej osób i próbował wcisnąć to wszystko w jedno wydarzenie. Inaczej nie umiem tego wyjaśnić. Bo osobno te dwa elementy nawet mają sens. Możemy mieć event kpopowy dotyczący trendów panujących w Korei z muzyką k-popową w tle z osobami, które mają na ten temat coś do powiedzenia czy nawet pokazania. Może nawiązać współpracę z firmami, których obuwie jest reklamowane przez gwiazdy k-popu? Nie szukając daleko - mamy BTS i FILA oraz BLACKPINK i Adidas. Druga wersja, to wydarzenie z influencerami, którzy stają się twarzami marki i swoją twarzą promują konkretne modele a wszystko nazwać Influ-Tour zamiast K-pop Tour.


Z połączenia wyszło coś, co przez społeczność k-popową zostało lekko mówiąc wyśmiane - a przynajmniej przez tą część, która faktycznie ma własną siłę nabywczą. Bo niestety dalej pokutuje wyobrażenie, że tylko dzieci słuchają k-popu a polska myśl marketingu chyba nadal nie wie, że jest trochę inaczej, na czym sporo traci. Informacje o takich sytuacjach wśród zainteresowanych roznoszą się błyskawicznie a pamięć o nich zostaje naprawdę na długi, długi czas. 


UPDATE: Na instastories marki zaczęły się pojawiać pojedyncze przebitki z influencerami związanymi z k-popem, którzy są już na miejscu. Rychło w czas.

____

eMyk to seria postów, zawierająca przemyślenia na gorąco, dotyczące aktualnych tematów w krótszym formacie.

0 Komentarze